معاون امور مشتریان مخابرات ایران: هر سرویس، یک کلیک

چاپ

دکتر زارعیان با بیان اینکه تا 10سال آینده فعالیت‌های اداری با روش الکترونیکی انجام می‌شوند، گفت: چند سال است که شعار«هر سرویس، یک کلیک» مطرح است. تکنولوژی اپراتورهای همراه اول، تلفن ثابت و اینترنت کشور مطابق با تکنولوژی روز دنیاست، قابلیت لازم را داریم و فقط باید کاربری آنها را توسعه داد.

معاون امور مشتریان مخابرات ایران با اشاره به لزوم ایجاد و توسعه بستر‌های لازم دولت‌الکترونیک و به‌ویژه ایجاد ربات‌ها در شبکه‌های مجازی ارتباطی می‌گوید: اینکه امروزه بتوانیم فناوری و آی‌تی را به خدمت گرفته و خدماتی که امکان ریسک و تقلب پایین دارند را از این طریق به مردم ارائه دهیم، کار بسیار خوبی است.

دکتر زارعیان می‌افزاید: در دنیا نیز این روش بسیار مرسوم است و معمولا در سطح کشوری استفاده می‌شود. او تاکید می‌کند: نکته حائز اهمیت آن است که ما بتوانیم به صورت همزمان ربات یا نرم‌افزاری با کارایی بالا طراحی کنیم و امکان نفوذ و هک این نرم افزارها را به حداقل و صفر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از نرم‌افزارهای تولیدی در ایران از نظر امنیتی با مشکل و ایراد مواجهند و در صورتی که این نگرانی را بتوان رفع کرد، گفت :  استفاده از نرم‌افزارها و ربات‌های وطنی برای تسریع در ارائه خدمات بسیار راه‌حل مناسبی است، اما در حال حاضر بهتر است آنها در مسائلی غیرمادی استفاده شوند، زیرا در غیر این صورت امکان سوءاستفاده هکرها از اطلاعات درون آنها افزایش می‌یابد.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: در حال حاضر، سازمان‌های بانکی در صورتی مجاز به استفاده از این ربات‌ها هستند که از نظر تامین امنیت اطلاعات مشتریان خود تاییدیه‌های بسیاری اخذ کرده باشند.

او تاکید می‌کند: البته در حال حاضر دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های بسیاری در حوزه آی‌تی پژوهش‌هایی در زمینه ارتقای امنیت استفاده از این ربات‌ها و شبکه‌های مجازی انجام می‌دهند.

دکتر زارعیان می‌گوید: بعد از ترمیم و ارتقای امنیت استفاده از این ربات‌ها و شبکه‌ها می‌توان به مردم اطمینان‌های لازم را در زمینه بهره‌مندی از آنها در سیستم بانکی کشور داد.

او اظهار داشت: توسعه شبکه‌های اجتماعی داخلی تا میزان زیادی به توسعه دولت‌الکترونیک کمک می‌کند، اما پیاده‌سازی دولت‌الکترونیک در شبکه‌های اجتماعی خارجی چندان موفقیت‌آمیز نیست و در حال حاضر قرار دادن اطلاعات امنیتی و بانکی به دلیل عدم تامین امنیت ملی اقدامی نادرست است.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: سال‌هاست که دولت‌ها تلاش دارند با توسعه دولت الکترونیک هزینه‌های دولتی را کاهش دهند و امروزه بخش‌های آموزش، سلامت، اشتغال و دورکاری از طریق اینترنت در حال توسعه است. محیط‌زیست از این طریق کنترل و مدیریت می‌شود، امنیت کشور تا حدودی مدیون دولت‌الکترونیک است و راه جلوگیری از فساد و اختلاس‌های مالی توسعه دولت‌الکترونیک و مدیریت امور در فضای‌ مجازی است.
او می‌افزاید:  امروز کشورهایی که دارای دولت‌الکترونیک قوی هستند در مقابله با فسادهای اداری موفق‌ترند و کشورهایی که از نظر دولت‌الکترونیک رتبه پایین‌تری دارند از فساد مالی و اداری بیشتری رنج می‌برند. راه‌حل نهایی و نجات بسیاری از کشورها از بحران‌ها و فسادهای اداری توسعه دولت‌الکترونیک است.